Jan 20, 2012

Cepit VS Sepit

Views
' Mana cepit rambut nih..hilang pulak!'

'Jumaat? Jom cepit kuku!'

haha..

percaya tak perkataan 'cepit' rambut ni pernah menjadi amalan aku
serius aku tak rase bersalah atau mengada sebab gunakan perkataan 'cepit' nih
sampai lah satu hari
kene 'ejek' sebab sebut 'cepit' nih
eh, sebelum-sebelum tu xpernah sorang pun tegur aku
kene 'ejek' sebab diorang ingatkan aku sengaje ngengada
aku dengan Blurrr nye tanya
'haah la cepit...eh, kenapa?aku cakap salah ke?!'
(ngekngok tak!)
'ko nak lawan 'pelat' ngan aku ke?'
kawan membalas

aku diam sambil berfikir
eh, ape salah aku....
ape yang aku pelatkan?.....
kalau dulu-dulu pernah jugak aku perasan
aku susah nak sebut any words berkaitan huruf 'L'
tapi 'cepit' mana ada 'L'

bila kawan aku cakap
'sepit' la sengal!~
oh..baru aku perasan

oh tidak!~ pelat kah aku?
sumpah tak terperasan

ini lah buat aku rase sangat 'bodoh'
adoi..
pas-pas ni kena study kamus banyak2 semula

dan sekarang
'cepit' itu dah aku kurungkan
supaya
'sepit' boleh keluar dengan riangnya..
(",)....

0 comments:

Post a Comment

Terima kasih memberi sokongan..=)