Apr 3, 2012

Review Hantaran's - from Adinda to Kekanda

Views
Hai Assalamualaikum
(^_^)

nak review pasal hantaran Nisa
Nisa tak pernah tgk orang buat hantaran camni
rupa orang malas pun ada..huhu
tapi Nisa cuma nak minimum kan penggunaan bunga je
hantaran Nisa semua kakak take over
sebab dia pun memang suka menggubah2 ni
Nisa cakap kat dia, Nak sesimple yang boleh...

hantaran Nisa menggunakan : 
4 biji pinggan kaca jernih RM8.80/pc
2 bji Mangkuk kaca jernih : RM0 pinjam mak punya..hihihi
1 gabus silinder : RM2.50
1 gabus bulat : amik hantaran lama - kakak punya
Bunga deco : RM10sejambak (kakak sponsor)

marilah lihat hasil nya
gila2 punya simple
dah tak rupa hantaran pun ada
tapi Nisa suka jugak
sebab lain dari lain

guna konsep
'Less is More'
boleh?? hiihihi
Sireh junjung..mak Nisa buat
Bunga kat atas tu, 3 kuntum
kapur, gambir, dan pinang yang dah dijadikan bunga
Nisa beli kat kedai Fah Lean, Balakong
RM5.90/pc
mahaiii...tapi takpe lah..beli sekali tu je..pasni recycle time kawen..kikiki
bunga orked tu, petik bunga Mak je kat luar rumah
eh, mak bagi okey, bukan curik!~
(^_^)
Buah-buahan
asal nya nak letak buah2 yang ada dekat rumah je
contoh macam buah salak, buah rambutan...
tapi..cam tak disetujui ramai orang la pulak
jadi nya beli la epal, anggur dan oren je..
Kanda belikan..sama dengan hantaran dia..huhu
Coklat
Fererro Rocher- Sponsor by SIL dari Langkawi
Best you..ada 3 jenis kot coklat fererro dlm tu
tapi Nisa tak tgk betul2 pulak
time kenduri tu kawan Nisa tegur
baru terperasan..
Kain Pasang & samping songket
hihihi..kain pasang untuk buat Nikah terus nanti
creamy peach..
ala...terbagi tau pulak..
=P
Pulut kuning
ini Mak yang nak buat sangat
pastu Mak jugak request nak letak bunga telur...
okey, kita ikutkan aje ye..
(^_^)
Tuala
eh, yang ni macam tak adil je
kanda dapat, Nisa tak dapat..
huhuhu...gila!~
Ni unplanned, Mak jugak tetibe nak bagi tuala ni
sebab warna hijau
dekat2 warna baju Nisa..

1 lagi hantaran kek
tak amik gamba kot
sebab takde deco2 pun
letak je kek dalam kotak Secret Recipe tu..huhu

haaa...kan dah cakap kan?
tak pernah tengok kan hantaran orang camni?
sebab ni hantaran bajet ciput, dah Nisa malas pikir dan malas jugak susahkan kakak

lagipun, cuba je buat hantaran yang tak macam hantaran
akhirnya..
kakak ku berjaya merealisasikan impian ku
hihihi...

sekarang masa untuk mintak Kanda simpan kan semula bunga2 deco tu
tu sebenarnya bunga manik,
jadi cam bunga kristal..
simpan, nanti recycle time kawen
kot la terjadi Hand Bouquet lak kan..
sayang tu..kakak bagi..hihi

untungla Nisa dan tunang anak bongsu,
jadi takde sape leh amik hantaran kitorng utk di recycle..
kehkehkeh

kaca kaca kaca...
pecah kaca pecah gelas
sudah baca harap balas.

eh?berpantun pulak!~

21 comments:

  1. alalala..comeynye...
    hehe..sama mcm saya aituh tunang..simple je deconye..
    belah sy lagi simple..
    belah die..teka???die yg gubah snd..
    part buah lagi pelik tau..
    sbb sy bg kat die buah mangga muda..haha..sbb die suke mangga muda..hehe...

    yg penting kiter happy kn??
    dan yg paling penting xmembazir :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tunang awk gubah sendri?hebat nyaaaa..hihihi
      tunang sy..hampeh..(eeuu..lain lak rase..'tunang sy') kikiki

      haah..paling penting, happy..dan tak membazir..=)

      Delete
    2. haha..tau xpe..sy pun xpngil idie tunang..selalu je sebut pakwe..die kata haaa..apa???hehe..
      yea dia gubah snd..cian die.. tp xpe..jnji seme dah selamat dah..hehe..walaupun xlah gubahan tu kebabaom2..

      Delete
    3. haha..Nisa sllu ckp, 'kawan kte' huhu..

      tapi tunang awak hebat lah..buat sndri...=)
      tak perlu kebabom...asalkan kite suka..dah memadai kan..hehe

      Delete
    4. haha...entah..myb die de aura nk tunang tuh kot..hehe.. :)
      kawin nnti tgk jelah..kalo sy review ek..tunang xde gambor..sedih :(

      Delete
    5. huhu..yeke awk..sedih nye takde gambo tunang..em..tapi takpe lah..asalkan semua dah berjalan lancar kan..cukup la..=)

      Delete
    6. aha..gambar tuk tatapan snd je..buruk...hehe..goyang2 lagi dirg amik..xpelah..jnji kami2 nampak..hehe.. :)

      Delete
  2. santeknye, less is more, cantik cantik!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi...
      less is more sesangat kan..=P

      Delete
  3. tak tipu memang cantik. best kan ada masa yang cukup buat preps and hasil dia memang puas hati..btw, congrate nisa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihihi...tu la berbaloi cuti seminggu sebelum...kikikiki...
      time kasih sarah...=)

      Delete
  4. cantik giler! juz nice + simple..

    ReplyDelete
  5. lawo. simple but nice. ecah pnye hntaran nnt pon mmg nk buat sesimple yg mungkin.hehe

    ReplyDelete
  6. cantiknye sy buat,haha
    (kaco blog org)

    ReplyDelete

Terima kasih memberi sokongan..=)