Feb 4, 2013

Hukum Merenjis Pengantin

Views
ini kata UAI...

teringat-ingat pulak sesuatu..

Abang : Dik, kalau takde sanding2, xpe tak?

Saya : em..rase nye, kitorang nnti memang takde sanding...pelamin utk bergambo je..

Abang : ok...abg tak kesah..lepas Akad Nikah, dah setel dah tanggungjawab abang, tapi nnti kesian kat laki awk la...

Saya : errr.....(terkebil2)
berpandangan sesama sendiri dengan kakak.

kadang2, kita tak perasan benda2 camni kan...
wallahualam..

14 comments:

  1. Sekarang dah jarang yang guna beras......
    Sebab makanan kan......

    ReplyDelete
    Replies
    1. =) orang renjis2 guna bunga rampai kan..wangi..

      Delete
  2. yup betul tu.. suami kita yang tanggung semua nanti..

    ReplyDelete
  3. ari tu pun sarah nk pelamin untuk bergambar. tp ntah mcm mana kena sanding jugak.mujur set renjis2 tu memang tak diletakkan kat pelamin,xde la renjis2. salam2 je ada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..takpe la sarah...yang penting nawaitu kita kan..=)

      Delete
  4. aya jea yang layak direnjis dgn beras :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe...tu lah jawapan UAI tu..kelakar..

      Delete
  5. same as me
    pelamin mini utk bgambr je
    hukum haram kn wak?
    xtau la.tp papa paling xnk sanding n merenjis

    ReplyDelete
    Replies
    1. em, nisa kurang pasti..
      tapi dalam fmili Nisa ada je jgk bersanding..ada yang tak..
      huhu...
      tapi Nisa mmg pilih taknak bersanding...

      Delete
  6. Replies
    1. =) hehe....UAI kan...sape la tak kenal ngn jawapan2 dia...

      Delete
  7. zimie takde sanding gak.hee sebab tu kan adat org india.

    btw smlm ade gath blogger brides.blog nisa dapat awards dr 4weddingku if not mistaken.nanti nisa leh tanya mya sendiri k. nak ckp lelebih takut salah info lak :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. =)
      Nisa pun baru je dapat tahu dari Ieda aurora pasal menang award ni...
      dan baru nak ambil tahu jugak ni..huhu

      frust pulak sbb tak dpt pergi gath blogger brides tu..='(

      Delete

Terima kasih memberi sokongan..=)