Jan 23, 2013

masih saya berpoya-poya

Views
Sedang saya berpoya-poya,
sampai SMS dari abang..
'Dik, angah dah beli mineral cup untuk ur wedding, dan nak tau berapa HB comfirm majlis nya? nak comfirmkan dengan jamming band'

oh, tersedak jap, risau semula pasal wedding...
okey, reply dulu mesej abang.

kemudian sambung berpoya-poya semula...

on FB, tgk anak buah upload gambar stuff untuk wedding,
sambil mata membaca caption nya..
'Acu, ni towel utk kenduri acu...Mama dah beli tadi'..
'gotong royong tadi angkat..banyak ni..' - mama nya pulak sambung...
(anak dan isteri abang yang tadi)

oh, mereka lagi pantas dari saya yang masih berpoya-poya lagi..
okey, reply thanks kepada mereka...

kemudian sambung berpoya-poya semula...

pergi rumah kakak,
'Eh dik, berapa bulan je lagi ni..tak lama dah...i pulak yang excited nak kenduri'

oh, dia ni memang tiap kali tengok muka saya agak nya akan counting days~huhu
okey, cool kan ati sambil cakap, 'okey'
huhu..

serius sebenarnya saya berdebar....
dalam saya kata preparation smoothly ongoing...
tapi sebenarnya, indah kabar dari rupa....
bertambah nervous bila saya asyik memikirkan status selepas bergelar isteri....

mampukah saya menjadi isteri mithali?
yang semua perempuan impikan....

oh, nebesnebesnebes...........
tingkatkan ilmu didada+tingkatkan amal soleh+tingkatkah penjagaan tingkah laku...

mak pun selalu tunjukkan gaya macam dia bosan duk umah kalau adik beradik tak balik
Nisa pulak sekarang balik on Sunday je..
tu pun, tak lekat kat umah, pergi kenduri la, pergi cari barang kawen la...
macam2 kerja nak buat...
pastu mak saya pulak selalu kuar ayat2 sebak dada..
contoh macam saya masak,
mesti dia akan makan dan ajak abah makan...
sambil dikatanya...
'makan la bah, anak dara balik seminggu sekali ni, jarang2 dapat makan die masak dah pasni...'
(T_T)

sobsobsob...
anak bongsu dia nak kawen la katekan....

sekarang, dalam saya berpoya-poya konon cool nak menghadapi hari besar,
sebenarnya dalam hati gejolak Allah je yang tahu...
risau bertambah bila pikir lepas menjadi isteri...
harap suami saya sangat memahami, dan adil dengan kedua belah keluarga....

4 comments:

  1. nak kahwin memang macam2 nak kene pikir.macam akak saya nak kahwin dulu pun, saya yang serabut tengok dye hehe :)

    all the best kak nisa :)

    ReplyDelete
  2. hehe
    same goes to me
    byk pk khdpn pas kawen je nti

    ReplyDelete
  3. kekekeke...biasa la tu sblm kawen kn...
    i pn dulu mcm tu jgk..tp In sha Allah xde pape..
    kita leh berdoa harapkan yg terbaik..chill ok

    ReplyDelete
  4. sara lagi berpoya-poya.
    hehe. siap santai goyang kaki.
    senang hati orang kata. haha.
    oke kita main main dulu :p

    ReplyDelete

Terima kasih memberi sokongan..=)